Ні для кого не секрет, що кавовий бізнес сьогодні — це червоний океан: пропозиція значно перевищує попит, а конкуренція зашкалює. Але, тим не менш, багато молодих підприємців хочуть почати свій бізнес-шлях саме з відкриття кав'ярні. Їм здається, що це легко: низький поріг входу, гранично зрозуміла операційка, та й романтика, куди ж без неї.

Маючи вагомий досвід у кавовому бізнесі, ми зібрали ТОП-6 найбільш поширених помилок при відкритті кав'ярні. Ця важлива і пізнавальна інформація стане у нагоді всім, хто планує стати власником кавового закладу (або вже став).

ПОМИЛКА 1: НЕПРАВИЛЬНИЙ ВИБІР МІСЦЯ

Правило трьох «М» в кавовому бізнесі працює дуже добре, це:

1. МІСЦЕ

2. МІСЦЕ

3. МІСЦЕ

 

Звичайно, це не стосується всієї HoReCa і ресторанного бізнесу, тому що в конкретний ресторан люди найчастіше їздять спеціально, приходять туди цілеспрямовано. А ось гості кав'ярень — це, переважно, ті, хто працюють, живуть або вчаться поруч, вони приходять туди мимохідь.

Перший аспект цієї помилки — поспіх і нетерпіння. Часто молоді підприємці вважають, що можуть витратити на пошук локації тиждень-два, оперативно знайдуть місце для відкриття і все швидко-швидко у них піде. Але, на жаль, це не так. Хороші місця на сьогодні давно розібрані. Щоб знайти хорошу оренду, потрібно витратити багато часу і сил, приділити цьому належну увагу. Багатьом не вистачає терпіння, вони поспішають відкритися і, на жаль, через два-три місяці «прогорають», тому що кав'ярня в поганому місці не є прибутковою, врятувати її неможливо.

Не поспішайте відкриватися, коли не впевнені в місці.

Другий аспект — ігнорування конкуренції. Особливо самовпевнені думають приблизно так: «наша кав'ярня буде краще і крутіше, ми можемо відкриватися недалеко від інших, вже працюючих кав'ярень». І це неправда, тому що в кожному місці є, грубо кажучи, умовних 100 клієнтів. Відкриваючи конкурентну кав'ярню зовсім поруч, ви, можливо, зможете переманити 50 клієнтів у сусідній кав'ярні, але їх вам не вистачить. В результаті і кав'ярня-сусідка недоотримає прибуток, і у вас буде недостатня кількість гостей.

Третій аспект — підвал. Гості кав'ярень вже дуже вимогливі, розбалувані хорошими пропозиціями. Вони не йдуть в місце, яке не можуть оцінити з вулиці, що там красиво і затишно. Не йдуть туди, де незручно (сходинки — табу для мам з колясками, дівчат на підборах, людей з обмеженими можливостями). Навіть пандус в цьому плані рятує зовсім небагато. Також, у разі чергового локдауна, шанс продавати на винос із підвального приміщення практично відсутня.

Дуже не рекомендуємо відкривати кав'ярню в підвалі. Хіба що якусь тематичну і для певної аудиторії гостей.

ПОМИЛКА 2: НЕПРАВИЛЬНА ФІНАНСОВА МОДЕЛЬ

Важливо: ДОЛЯ ОРЕНДИ І комуналку НЕ ПОВИННА ПЕРЕВИЩУВАТИ 15% ВСЬОГО ТОВАРООБІГУ (виручки за місяць). Дуже часто саме новачки в кавовому бізнесі ігнорують це правило.

Сьогодні, особливо в Києві та Київській області, оренда на комерційну нерухомість дуже висока, приміщення під кафе може коштувати від 30 000 грн (тобто з комунальними послугами доходить до 40 000 грн). Але давайте поговоримо про просту математику:

якщо ваша оренда разом з комунальними послугами коштує 40 тисяч гривень і це 15% від загального товарообігу, то ваш товарообіг за місяць повинен бути більше 260 000 грн. Таким чином, виручка в день повинна становити від 8 800 гривень. Але погодьтеся, чисто на каві і тістечках стільки заробляти важко, якщо ви не ресторан, і якщо не продаєте обіди й алкоголь. Це потрібно робити 200-300 чашок кави в день.

Саме невеликі, але якісні кав'ярні можуть принести набагато більший прибуток.

ПОМИЛКА 3: ПОГАНА ОЦІНКА ПЕРВИННИХ ВКЛАДЕНЬ

Багато підприємців прораховують бізнес-план «в притирку», орієнтуючись на мінімальні ціни по кожній позиції. Але тут, як в ремонті, рахуй-не рахуй — вийде набагато більше.

Плюс, мало хто реально оцінює вартість первинної закупівлі. Кожен вид стакана, серветки, цукерки, чай — все це здається невеликою сумою в нашій голові, але в реальності — цього добра набігає на круглу суму.

ПОМИЛКА 4: ПЕРЕОЦІНКА ОЧІКУВАНОГО ПОТОКУ ГОСТЕЙ

Часто чуємо від наших клієнтів: «друзі друзів розповіли, що варять 300 чашок, і ми будемо стільки варити». І люди будують свій бізнес-план, свою фінансову модель на підставі цих прогнозів. Але на розкачку потрібен час, і в перші місяці не варто очікувати великого потоку, коли ви повісите кульки натовп не побіжить до вас наввипередки. Людям потрібен час, щоб звикнути і закріпити в голові асоціації «в цьому місці можна попити смачну каву». Крім того, багато факторів впливають на потік, і врахувати їх всі дуже непросто. Кав'ярня це дещо лотерея, можна все продумати, але так і не розгадати цей ребус повністю.

Перші місяці розгойдування потрібно закласти в первинні витрати при відкритті, розуміти, що спочатку, можливо, доведеться попрацювати в мінус.

ПОМИЛКА 5: НЕПРАВИЛЬНИЙ ВИБІР ОБЛАДНАННЯ

Кавовий ринок переповнений, і дуже багато кав'ярень користуються неякісним кавовим обладнанням. Але, повірте, якість вашого продукту безпосередньо залежить не тільки від сорту кави, обсмажування, умінь бариста, а й в першу чергу від обладнання. Сучасне кавове устаткування видає зовсім інший смак, ніж більш дешеве. Ми дуже радимо заздалегідь подбати саме про ЯКІСНЕ обладнання.

ПОМИЛКА 6: УПЕВНЕНІСТЬ, ЩО КАВ'ЯРНЯ — ЦЕ ЛЕГКИЙ ДОХІД

Відкриваючи кав'ярню, багато людей мріють про те, що це буде класний пасивний дохід, що кав'ярня працюватиме сама по собі. «Одного разу вклав кошти і буду регулярно отримувати очікуваний прибуток і все буде добре», — думають молоді підприємці. Але насправді кав'ярня хоч і невеликий, зрозумілий бізнес, але з дуже великою кількістю малих операцій. Тут доречно процитувати Євгена Черняка, він говорить «Ви повинні досконально знати ДНК свого бізнесу». Саме в кав'ярнях це працює на всі 100%.

Ми в Doppio Coffee переконані: щоб ваша кав'ярня була успішною, приносила задоволення відвідувачам, а вам прибуток — Ви, як власник, повинні самі чітко знати і розуміти, як цей бізнес працює. Дуже радимо перші кілька місяців постояти замість бариста самому, взяти максимально багато змін, навчитися добре варити, навчитися розуміти, які процеси відбуваються в кав'ярні, розуміти своїх гостей і своїх бариста, що вони відчувають на робочому місці. Так Ви точно зрозумієте, що і як потрібно зробити і поліпшити, як навчати і контролювати, як зробити візит гостя приємним і не останнім. Це загальне розуміння дасть вам можливість розвинути бізнес максимально добре, «знати його ДНК» і точно бути прибутковим і успішним.

В цілому, як би романтично не виглядало відкриття власної кав'ярні, дуже багато через три місяці закриваються. Ми не відмовляємо вас відкриватися, дуже здорово, що є таке бажання. Але закликаємо бути в цьому сенсі дуже чіткими, розібратися в кожному моменті, горіти бажанням, робити це в задоволення.

Успіхів!